IV. Η Θρησκευτικη Φυση των Πεποιθησεων της Σαηεντολογιας

Αν η Σαηεντολογία συγκριθεί με τις κοσμικές οργανώσεις, γίνεται άμεσα σαφής η θρησκευτική φύση κάποιων πεποιθήσεών της, ακόμα κι αν δεν έχει αναπτυχθεί μια πολύπλοκη θεολογία. Είναι πολύ διαφορετική από πολιτικές οργανώσεις που δεν έχουν κανένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την αθάνατη ψυχή. Παρομοίως, διαφέρει από κοινωνικές λέσχες, όπως το Oddfellows ή Η Τάξη Ενωμένων Πιστών των Αγγλοσαξόνων. Μοιάζει περισσότερο με τον Τεκτονισμό, ο οποίος πιστεύει στον Θεό, στον θεϊκό Αρχιτέκτονα και στα πνευματικά όντα. Αλλά οι Τέκτονες έχουν δηλώσει συχνά ότι η οργάνωση τους δεν είναι θρησκεία. Σε μεγάλο μέρος της Ευρώπης, τουλάχιστον μέχρι πρόσφατα, ο Τεκτονισμός ήταν έντονα αντικληρικός, ένα είδος αντιθρησκευτικής θρησκείας. Αλλά στη Μεγάλη Βρετανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες οι Τέκτονες έχουν συχνά επίσης υπάρξει μέλη εκκλησιών και έχουν προσπαθήσει να δείξουν ότι δεν ακολουθούν μια αντίπαλη θρησκεία αλλά μάλλον έναν κώδικα ηθών και ότι είναι πιστοί αληθινών θρησκειών.

Περαιτέρω σύντομη αναφορά μπορεί να γίνει για αρχαία και σύγχρονα θρησκευτικά κινήματα. Οι Ζαϊνιστές της Ινδίας πιστεύουν σε πολλές ψυχές αλλά όχι στον Θεό, παρ’ όλα αυτά υπολογίζονται ως θρησκεία. Οι Βουδιστές δεν πιστεύουν ούτε σε έναν υπέρτατο Θεό, ούτε σε περιγράψιμη ψυχή, αν και υπάρχουν διαφορές μεταξύ θεωρίας και πράξης, όμως είναι μια από τις μεγαλύτερες και ιεραποστολικές θρησκείες. Πολλοί Ινδουιστές στοχαστές της Βεντάτα είναι μη δυιδιστές, πιστεύοντας ότι το ανθρώπινο και το θεϊκό στοιχείο είναι ένα, αφού η ψυχή του ατόμου είναι η οικουμενική ψυχή. Αυτό δεν είναι ο Θεός, με τη χριστιανική ή τη δυτική τυπική έννοια, όμως ο Ινδουισμός είναι μια μεγάλη θρησκεία. Στη σύγχρονη εποχή η Ινδική Νεο-βεντάτα ασκεί μεγάλη επιρροή στην Ευρώπη και την Αμερική, καθώς οι διδασκαλίες της διαφέρουν τόσο από το άκαμπτο δόγμα της πιο δυτικής θρησκείας, καθώς επίσης και από τον υλισμό της σύγχρονης επιστήμης.

Ο Ιδρυτής και οι Σκοποί διακηρύσσουν ότι ο σκοπός είναι να ελευθερώσει τον άνθρωπο από τη δουλεία που «προσπάθησε να τον υποβαθμίσει σε σύνολο κυττάρων, εγκεφάλου και σώματος, ένα «επιστημονικό» ψέμα που έχει προκαλέσει ανυπολόγιστη ζημιά στον άνθρωπο και το οποίο, αν δε διορθωθεί, θα έχει τελικά ως αποτέλεσμα την πλήρη εκμηδένιση».

Η Σαηεντολογία φαίνεται να έχει υιοθετήσει καθ’ όλη την έκταση και ως βασικό δόγμα μια πνευματική στάση απέναντι στη ζωή. Ο Ιδρυτής και οι Σκοποί διακηρύσσουν ότι ο σκοπός είναι να ελευθερώσει τον άνθρωπο από τη δουλεία που «προσπάθησε να τον υποβαθμίσει σε σύνολο κυττάρων, εγκεφάλου και σώματος, ένα «επιστημονικό» ψέμα που έχει προκαλέσει ανυπολόγιστη ζημιά στον άνθρωπο και το οποίο, αν δε διορθωθεί, θα έχει τελικά ως αποτέλεσμα την πλήρη εκμηδένιση».

Και επίσης, «ότι ο άνθρωπος είναι κυρίως πνεύμα, αθάνατος και βασικά άφθαρτος».

V. Συμπέρασμα
ΚΑΝΤΕ ΛΗΨΗ ΤΗΣ ΛΕΥΚΗΣ ΒΙΒΛΟΥ