Η Σαηεντολογία έχει προφανή ομοιότητα με τον Βουδισμό. Τόσο πολύ, που ο Λ. Ρον Χάμπαρντ έθεσε κάποτε την ερώτηση στους ηγέτες των βουδιστών στην Ασία αν ήταν δυνατόν να ήταν αυτός ο Μετέια τον οποίο είχε προφητέψει ο Βούδας. Ο Βούδας, ο Γκαουτάμα Σιντάρτα δηλαδή, είχε πει στους οπαδούς του, λίγο πριν πεθάνει, ότι στο μέλλον ένας Βούδας θα έρθει για να ολοκληρώσει τη δουλειά που είχε αρχίσει και ότι θα ήταν γνωστός ως Μετέια. Αν ο Λ. Ρον Χάμπαρντ πρόκειται να ολοκληρώσει τις φιλάνθρωπες προθέσεις του μεγάλου Σιντάρτα, μόνο ο χρόνος θα το δείξει. Δεν είναι ο σκοπός αυτού του εγχειριδίου να απαντήσει στην ερώτηση που έθεσε ο Λ. Ρον Χάμπαρντ. Ωστόσο, η εκπλήρωση των προφητειών είναι μια άλλη ομοιότητα με άλλες θρησκείες, μικρές και μεγάλες.
Το πρώτο βιβλίο που διάβασα ήταν το Σαηεντολογία: Τα Βασικά Στοιχεία της Σκέψης. Διαβάζοντας αυτό το βιβλίο, σκέφτηκα αμέσως πόσο μοιάζουν τα περιεχόμενά του με τις σιντοϊστικές θρησκείες. Συγκεκριμένα, υπάρχει η κατανόηση ότι η ζωή δεν είναι παρά μια φαινομενικότητα και ότι ο υλικός κόσμος είναι, στην πραγματικότητα, ο φαινομενικός κόσμος, που υπάρχει εκεί για να τον δει κανείς με τις αισθήσεις. Αυτό είναι πολύ παρόμοιο με τις διδασκαλίες του ιδρυτή της Σέιχο-νο-Ιε, του Δάσκαλου Μασαχάρου Τανιγκούτσι. (Ο Δάσκαλος Τανιγκούτσι ήταν ένα από τα τέσσερα άτομα που έγραψαν την Ιστορία του Σύμπαντος για τον Άγιο Δάσκαλο Ονισαμπούρο Ντεγκούτσι της Οομότο, μιας άλλης σιντοϊστικής θρησκείας της Ιαπωνίας.) Και η Οομότο και η Σέιχο-νο-Ιε είναι σχετικά πρόσφατες στην ιστορία της Ιαπωνίας. Η Οομότο ξεκίνησε στο τέλος του περασμένου αιώνα και η Σέιχο-νο-Ιε ξεκίνησε τη δεκαετία του 1920.
Στον Βουδισμό, η ίδια αυτή ιδέα της «φαινομενικότητας της ζωής» εκφράζεται ως «Σίκι σόκου, Κου σόκου ζε σίκι», πράγμα το οποίο σημαίνει απλώς ότι αυτό που μπορεί να γίνει αντιληπτό με τις πέντε αισθήσεις είναι απλώς η κατάσταση του τίποτα ή το κενό. Οι βουδιστές επίσης υποστηρίζουν ότι τα σύμπαντα του ανθρώπου είναι μόνο εκδηλώσεις της διάνοιας. Φυσικά, ο Βουδισμός έχει επίσης μια πολύ βαθύτερη σημασία, όπως έχει και η Σαηεντολογία.
Άλλες εξηγήσεις σχετικά με τη ζωή και τη διάνοια είναι επίσης συγκρίσιμες με κάποιες σιντοϊστικές πεποιθήσεις, όπως το ότι οι αναμνήσεις καταγράφονται σε μια μνήμη που μοιάζει με φιλμ, σε κάθε καρέ του οποίου αποτυπώνονται για το άτομο ακριβώς όσα συμβαίνουν. Αυτό πάλι έχει ομοιότητες με τη Σέιχο-νο-Ιε. Ένας όμως όρος της Σαηεντολογίας που προκαλεί μεγάλο ενδιαφέρον είναι ο όρος θήτα. Στη Γιούι Ίτσου Σίντο, ο όρος που θα μπορούσε να είναι αντίστοιχος με το θήτα σημαίνει «η μεγάλη δύναμη της ζωής του σύμπαντος». Αυτό επίσης συμβαδίζει με τη Χάκε Σίντο, που είχε την ευθύνη των θρησκευτικών υπηρεσιών για τον Αυτοκρατορικό Οίκο μέχρι τη στιγμή που έγινε η Αποκατάσταση του Μέιγι. Αυτή η ίδια έννοια στη συνέχεια έγινε η βάση των νεότερων σιντοϊστικών θρησκειών, όπως η Μαχικάρι, που άνθισε μετά τον πόλεμο.
Η ιδέα ότι κάποιο άτομο έχει ζήσει πριν από αυτή τη ζωή είναι παλιά και πλήρως αποδεκτή από τις ανατολικές θρησκείες. Η θεωρία και η πρακτική της Σαηεντολογίας βασίζεται πάνω σ’ αυτή την έννοια, ότι δηλαδή κάποιος είναι ένα πνευματικό ον, το οποίο ο Λ. Ρον Χάμπαρντ ονόμασε θήταν, και ότι μπορεί να ανακαλέσει στη μνήμη του ότι έχει προηγούμενες ζωές κι ότι, ως πνευματικό ον, οι ενέργειες στις οποίες προέβη στο παρελθόν καθορίζουν την κατάστασή του στο παρόν.
Η ιδέα ότι κάποιο άτομο έχει ζήσει πριν από αυτή τη ζωή είναι παλιά και πλήρως αποδεκτή από τις ανατολικές θρησκείες. Η θεωρία και η πρακτική της Σαηεντολογίας βασίζεται πάνω σ’ αυτή την έννοια, ότι δηλαδή κάποιος είναι ένα πνευματικό ον, το οποίο ο Λ. Ρον Χάμπαρντ ονόμασε θήταν, και ότι μπορεί να ανακαλέσει στη μνήμη του ότι έχει προηγούμενες ζωές κι ότι, ως πνευματικό ον, οι ενέργειες στις οποίες προέβη στο παρελθόν καθορίζουν την κατάστασή του στο παρόν. Υπάρχουν πάνω από 180.000 θρησκευτικές οργανώσεις στην Ιαπωνία και αναμένω ότι αυτή την αντίληψη των πραγμάτων τη συμμερίζονται οι περισσότερες από αυτές, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Φυσικά αυτή η αντίληψη χρονολογείται όχι μόνο στην εποχή του Βούδα, αλλά και στις Βέδες, την πηγή των μεγάλων θρησκειών της Ινδίας.